dilluns, 7 de gener del 2013

Recitació de poemes


A classe de COED durant tres setmanes hem hagut de recitar un poema en veu alta davant de tota la classe.

Alhora de seleccionar el meu poema, primer de tot el que vaig fer va ser buscar autors que m'agradessin. Com és el cas de Lluís Llach.
Però finalment vaig decantar-me per una jove poetessa i actriu. Ella és: Estel Solé.
L'any passat vaig asssistir a un recital poètic seu i em va agradar molt. Vaig decidir recitar un dels quals havia recitat.
Un cop vaig acabar-lo de recitar, vaig haver de fer una autoavaulació sobre aspectes del parlar en públic. (Postura, gesticulació, velocitat, volum...)

Personalment trobo que ho vaig fer prou bé tenint en compte que era el primer poema que recitava davant de tanta gent.


El meu poema diu així:

FRACASSADA

He suspès exàmens.
He dit mentides piadoses

i mentides de veritat. 

He plorat tres dies seguits

davant una paret en blanc.

He estat incapaç d'obrir 

un pot de llenties

-maleïdes tapes de metall-

i m'he centrifugat

dins la rentadora.

He ensopegat

tres mil dues-centes vegades

amb la mateixa pedra

i m'he proclamat

reina de l'autoengany.

He trigat mesos a fer el cim 

i quan he estat a dalt 

m'he precipitat muntanya 

avall.



He comprovat 

que encara no he après

a volar. 


  He fracasat.
Però, ara, fracasso millor que fa un any. 




 
Estel Solé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada