Trets contextuals: Context (espai i temps)
1. caràcter no unversal i aprenanatge escolar
Depenen del lloc canvia. No és el mateix fer un meeting a Nova Yotk que a la Xina.
No ha de ser espontani sinò que ha d'haver.hi un treball darrera
2. Acústima, efímera i produïda en un temps real
Al ser elaborat espontàniament té condicionants
3. Context compartit amb una comuncicació relativament unidireccional
La interacció visual i emotiva és la clau de la comunicació
Trets textuals: Text
1. Formal i generalment monologada
Has de pensar en tot, ja que no comparteixes responsabilitats i depèn tot de tu
2. Informativa, planificada i de tema sovint especialitzat
Què diem i com (recerca organitzada)
L'espontaneïtat i la improvització han de ser-hi nomès a la mida justa
No pots ser un robot (No s'ha de ser una persona que parli com si llegís)
3. Repetititva i amb una intervenció fonamental dels llenguatges no verbals
No és variada. Ha de ser una idea desenvolupada (gestos, mirada i silenci)
Trets lingüístics: Competència lingüística
1. Paper fonamental dels trets suprasegmentals
2. Ocurrència d'elements díctics, interrogacions, exclamacions, anacoluts, el·lipsis, canvis de direcció sintàctica.
3. Correcció de la normativa i ús de la varietat estàndart
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada